Pagina's

maandag 25 april 2011

Ottobre kleedjes

Ja, het is hier stil....
Ja, ik heb hier de laatste week niet veel meer gepost
Ja, ik heb daar goei redenen voor!

De belangrijkste reden is eigenlijk het weer! T was precies zomer de laatste week! Super! En dan moet ne mens daar van genieten en buiten gaan zitten en daar heb ik geen internet of pc dus.... Is hier niet veel activiteit meer geweest en heb ik zo te zien ook heel wat werk om bij te lezen bij jullie allemaal.

Ik had een weeksken congé en daar heb ik van genoten. Morgen is t terug werkendag...

We zijn begonnen met ons huis nekeer goed aan te pakken en stofvrij te maken (spijtig dat ge der nu al weer niks nemeer van ziet...), daarna hebben we nog de verjaardag van Mr Belle gevierd met een lekker ontbijt in het zonnetje en dan was t natuurlijk ook nog Pasen. Heerlijk om buiten eitjes te kunnen rapen, ook al waren er sommige al serieus gesmolten. En daar tussendoor hebben we gewoon buiten in onze tuin geleefd.

Ontbijt voor Mr Belle
Er was eigenlijk maar 1 probleem met dat goei weer... De kinders (en vooral het grootste Belletje) hebben niet genoeg kleedjes. Sponsen shortjes en t-shirtjes a volonté maar ons grootste mamselleke wil alleen nog maar kleedjes en zwierrokskens hebben. En aangezien ik de zomergarderobe nog niet echt had aangevuld met het gevraagde...

Gelukkig bracht manlief vorige week de nieuwe Ottobre mee en kon ik snel aan de slag met zomerkleedjes. Er staat een tof modelleke (overgooier) in dat eigenlijk 3 modellekes is. Ik maakte de enen avond een kleedje met plooikes en de andere eentje met een rimpelroksken. En omdat ik dat mollenstofke zo tof vind, rolde er ook nog een supersimpel(half zwierend)rokske vanonder mijn machien. (Tailleomtrek nemen, dit maal 2 doen, rechthoek stof knippen met die breedte en de gewenste lengte, 4 kanten afgewerkt met de overlock, zijkanten aan mekaar, bovenaan tunneltje voor nen elastiek en onderaan een zoompken erin).



Zie de wel dat het zwiert...


Zeer gewillig model...

Even testen dat het wel degelijk zwiert...
Origineel met de rode bottekes

Paaseikes rapen



Met de chocolade mannekes spelen....
Kleedje van Fien komt van bij JBC maar vond ik een schitterend stofke
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten