Pagina's

woensdag 3 augustus 2011

Bommarok

Een hele tijd geleden organiseerde Het Leuvens Stiksel een stoffenveiling en ook de sToffen Madammen waren hierop uitgenodigd. Concept was simpel : breng stofjes mee die je niet meer nodig hebt en we veilen die dan. De hoogste bieder krijgt de stof en de ex-eigenaar de centjes.

Ik kon er een echt bommastofke (lees : diolen) op de kop tikken en had al dadelijk een bestemming in gedachten. Ik koop eigenlijk veel stofkes gewoon omdat ik ze mooi vind en geef er dan later een bestemming aan (wat niet altijd even slim is als je niet genoeg stof kocht...) Afin voor dit stofke wist ik het direct : een rokske, want voor een kleedje vind ik de stof veel te druk, maar voor een rokske is dit echt ideaal.

Het patroontje tekende ik over van een tricot-rokje dat hier nog in de kleerkast hing. Maar dan... (Hier gaan we weer dacht ik...) Bleek dat ik toch echt wel moest passen en de rok ook wat inkorten om het patroon uit de stof te kunnen halen.

De tailleband werd verstevigd met vlieseline (de H180 dacht ik) en de rok in mekaar gezet met de overlock tijdens een gezellig avondje samen met haar en vanille-ijs met neuzekessaus*. Daarna de zoom en de topstitching met een tweelingnaald, wat de stof niet zo goed verdroeg want ze rekte er helemaal van uit. Maar na wat geprul met de draadspanning kon ik het resultaat toch wel bevredigend noemen!

En wonder boven wonder! Dit rokje paste me van den eerste minuut! Normaal zijn de dingen die ik voor mezelf maak altijd veels te groot (komt door mijn raar lijf geloof ik) maar dit ding zit perfect rond de billen!

En aangezien ik niet direct een kandidaat vond om nekeer een fotoke te maken van mij met het roksken aan, besloot ik de foto's zelf te nemen. Alleen wist ik niet meer hoe ik nu weer de zelfontspanner fatsoenlijk moest instellen en had ik ook geen tijd en zin om uit te zoeken hoe het nu wel moest (note to self: je moet nog steeds uitzoeken hoe dat weer juist moet!) en daarom trakteer ik jullie dus wel op een aantal foto's van het "Bomma-rokske" maar ze zijn niet zo goed gelukt. Maar dat zal u er even bij moeten nemen!




*neuzekes=cuberdons

8 opmerkingen:

  1. Echt een schoontje! En leuk gedaan met die brede tailleband en dat doorstikken met de tweelingnaald. En oh ja, iel scheun stofke!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tis een tofke! En het voordeel met die diolen is dat dat super zit hé! Volgens mij doe je die de komende dagen niet meer uit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, dat stofje is super! Heel schoon rokske!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toppie! Stylish bomma als ge 't mij vraagt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij zit echt perfect he, heel mooi! Gelukkig maar dat t nog goed gekomen is met dat tweelingnaaldgedoe, daar zo midden in de nacht ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niks bomma rok !!! Heel mooie rok!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat stofke heeft een goede bestemming gevonden! Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie bomma rok, I like the bomma style :o) ik heb ook net mijn eerste stoffenveiling stofje gesoepeerd een kleedje :o)

    BeantwoordenVerwijderen