Pagina's

zaterdag 19 maart 2011

Sjakosjenparade

Ze zijn af! De twee sjakosjen (of hoe je dat ook schrijft, handtas klinkt zo deftig) en de twee ritstasjes annex portemonneekes ook! Dus nu een berichtje met foto's (veel foto's) want ik ben er best wel fier op.   De basis voor de sjakosj is een patroon van Ottobre. Voor de rode maakte ik het buitenzakje gewoon strak (dus zonder rekker) zodat de tekening mooi doorloopt. Ik deed ook maar 1 zakje aan de buitenkant en 1 aan de binnenkant (dat zonder rits), anders waren t er precies te veel. In de buitenzakjes zette ik een voering die komt piepen aan de bovenrand zodat t lijkt alsof je een paspelbandje hebt. Het zakje aan de binnenkant werkte ik af met een contrasterend biaislintje. Het patroon schreef voor om de naden aan de binnenkant af te werken met een biais maar ik ging voor de onzichtbare naden en keerde de hele handel dan binnenstebuiten en buitenstebinnen. De randjes van de rits werkte ik mooi af (allez ik deed daar toch een poging toe) met een lipke zoals ik dat bij haar gezien heb. De rode handtas gaat morgen naar de oma van Mr Belle, ze wordt 82 jaar. Dus als je binnenkort een felle oma in Leuven ziet rondlopen, laat het me dan even weten. De groen-gele gaat zondag naar de tante van Mr Belle die 62 (dacht ik toch) wordt. Het rode stofje komt van Ikea, het ribvelours kocht ik op het Stoffenspektakel vorig jaar.


 



 



 Ik maakte voor allebei ook nog een ritstasje voor kleingeld of andere kleine prulletjes. Voor de oma een ritstasje met een bambi omdat zij dat tof vindt en voor de tante eentje met een uiltje omdat ze een wijngaard hebben die 'Uylenbergher' heet. Ik maakte de tasjes uit canvas van de Ikea en streek de diertjes er in flockfolie op. Het was de bedoeling om de bambi in gele flockfolie te maken omdat ik ook een gele rits had maar door mijn verstrooidheid was hij al in t oranje geknipt (wat ook niet mis is). Tussen de voering en de buitenkant streek ik dikke wattine zodat de zakjes wat steviger zijn. De voering sloot ik met een onzichtbare steek. Ik ben het meest tevreden over het blauwe zakje. Ze zijn in ieder geval beter gelukt dan mijn probeersel/haastsel van woensdag.




  



De volgende 2 pakketjes gaan dit weekend dus de deur uit en ik ben er eigenlijk best wel tevreden over! Fijn weekend allemaal!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten