Pagina's

dinsdag 22 februari 2011

Prinses-Fee-Elfjes-Danserina kleedje

Jaja, 't is weer bijna zover. Carnaval komt er weer aan. En ondanks het feit dat onze verkleedkoffer al uitpuilt van de verkleedkleren, toch moest er nog iets nieuws gemaakt worden. Vorig jaar wou Gitte een bij zijn, dit jaar werd het een prinses-fee-elfje-danserina kleedje. Met vleugeltjes hè mama! En ja we hebben al hopen prinsessenkleren maar geen vleugeltjes (meer). Dus.... Er moest iets nieuws worden gemaakt.
Voor het basisidee haalde ik mijn inspiratie hier ergens op een blog maar ik weet begot niet meer welke (sorry daarvoor!). Het begin is dus een onderhemdje (gekocht in de zeeman voor 2 euro ofzo) in het roze natuurlijk. Gitte mocht zelf kiezen. En dan haalde ik wat organza bij Pauli. Roze en groen want elfjes die zien groen, maar een prinses en danserina roze. Ik werkte de rand van de organza af met een vari-overlock steek (ofzoiets volgens de handleiding van de machine). Voor het rokje nam ik 25 cm roze organza en de volledige stofbreedte. Ik stikte met een rechte steek op grootste lengte (zonder hechten) bovenaan over de hele breedte en rimpelde dan met deze draad het rokje tot de juiste omtrek. Dit stikte ik vast op de zoom van het hemdje. Eerst dacht ik het langs binnen vast te stikken maar dat froezelrandje dat ontstond door de stof te rimpelen had wel iets leuks, dus daarom er gewoon bovenop! Dan de vleugeltjes.... Ik had al nachtmerries over het plooien van ijzerdraad (die ik dan nog ergens moest gaan kopen) en het overtrekken met een panty. Dat idee werd snel afgevoerd want de vleugels moeten ook kunnen bewegen hè mama, dixit de toekomstige prinses-fee-elfje-danserina. Het ideetje voor de vleugels vond ik in dit boek dat ik vond in de bib. Ik stikte het achteraan in de vorm van een hartje op het hemdje. Nu nog een elastiekje eraan zodat Gitte de vleugels ook echt kan aandoen en een paar kleine accesoires en 't is helemaal klaar!
Ze vond het in ieder geval een superkleedje!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten