Pagina's

zondag 12 juni 2011

Halterjurk voor grote meisjes

Tijdens de naailes op woensdag mocht ik van Josee een patroontje voor een halterjurk voor grote meisjes (voor mezelf dus) overnemen. Jippie! In t boekske zag dat er een heel schoon patroontje uit en ik was al een tijdje op zoek naar een leuk patroontje voor mezelf.

Dus een paar dagen later deed ik een paar kleine aanpassingen en pakte ik al een stofke uit mijn kast en begon te knippen. (veel stof dat ge daar voor nodig hebt trouwens met die litsen voor rond uw hals...). Stofje komt vanop het stoffenspektakel van in het najaar. Met mijn nieuwe vriend de overlock stond dat ook heel snel ineen want tricot en een overlock zijn dikke vrienden.

En dan, het pasmoment.... Viel me dat toch tegen. Ik had het al door toen ik de jurk in mekaar aan het zetten was, dat het precies wel een ruime maat was (had nochtans de kleinste overgetekend). En inderdaad, ik kan er denk ik 2 keer in in mijn halterjurkje.

Niet getreurd! De volgende dag kwam er al een nieuw passlachtoffer op de proppen. De mama van Mr Belle wou wel een keer passen en voor haar is t een goei maatje. Dus ik moest het jurkje niet aanpassen en zij is blij met een extra jurkje voor op vakantie.

Minpuntje is wel dat ik nu nog steeds geen goed patroon voor een halterjurk heb.... Misschien zelf proberen te tekenen.... Wat denken jullie?

2 opmerkingen:

  1. Het zit haar inderdaad als gegoten...
    Patroontje overnemen van een bestaande halterjurk?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bij een lastig passende halter gebruik ik liever het overslagmodel, dan kan je de punten van de onderkant van de pas verder uit elkaar of dichter bijeen schuiven al naar gelang de 'vulling'....groetjes van vanaf nu een trouwe volgster...'t wordt ook hoog tijd dat ik mijn blogjes ga bijwerken....groetjes Martha

    BeantwoordenVerwijderen